HIIT / UTOMHUSTRÄNING

Sommaruppehåll!
Vi startar höstterminen v.32 igen. Välkomna tillbaka då! 

Högintensiv intervallträning (HIIT) är ett bra alternativ för dig som vill förbättra din kondition, öka fettförbränningen och bli starkare. Alla kan vara med, då övningarna kan anpassas efter deltagarens förmåga. Alla ska känna sig utmanade – oavsett om du är nybörjare eller träningsvan.

Intervallerna är korta och utmanande med fokus på styrka och kondition. Passet hålls inomhus på Studion eller utomhus:

Tisdagar kl 18.00 – 18.45 (utomhus, på lekplatsen utanför Studion)
Onsdagar kl 09.15 – 10.00 (inomhus på Studion, barn välkomna!)

Passet varar i 45 min, inklusive uppvärmning och stretch.

10-kort: 1000:- Giltighetstid 6 månader från första bokat pass.
Enstaka pass: 120:-, betalas på plats med Swish

Schema/Boka pass

LÖPTRÄNING

Nyhet hos oss!

Löpträning med certifierad löpcoach, Hanne Wennergren.

Passen levereras i kursform på 6 ggr.
Målgrupp: Du som vill börja springa men inte kommit igång, alternativt du som redan springer men vill förbättra din teknik.

I löpträningen kommer vi gå igenom löpteknik, armar, lutning, hållning, fotnedsättning, steglängd, blicken och höften. Exempel på löpskolningsövningar är tripping, raka ben, höga knän, skipping, rumpspark.

Deltagarnas löpning kommer att filmas vid första och sista tillfället för att jämföra och se hur man har utvecklats.

Ett exempel på vad ett pass kan innehålla:
Långsam jogg som uppvärmning
Lite tänjning och strech
3-5 löpskolningsövningar
30 min intervall
Avslutande styrke- och balansövningar

Kurs i löpning torsdagar kl 18.00 – 18.45. Vecka 22-27.

Mötesplatsen för varje träningstillfälle mailas ut innan kursens start, men kommer framförallt att hållas i Hinsholmskilen och Lindalen.
Boka kurs här.