MAMMATRÄNING

Under Coronatider håller vi endast mammaträning på tisdagar.

Vi är inomhus, men håller avstånd. Var noga med att inte komma om du eller ditt barn har symptom. Tack för visad hänsyn!

Vår mammaträning är designad för att du ska känna dig stark och bygga upp din kropp igen efter graviditet och förlossning.

Alla kan vara med, oavsett tidigare träningsvana. Träningen vänder sig till alla nyblivna mammor oavsett om du har haft en komplikationsfri förlossning, fött med kejsarsnitt, haft foglossningar, har separerade magmuskler m.m.

Vi tränar inre styrka med mycket fokus på bäckenbotten, mage, rygg och höfter/rumpa.
Eventuell stelhet i nacke och axlar, problem med rygg eller höfter hanteras genom styrkeövningar och stretching.
Träningen är lugn, men utmanande, och självklart får du ta med din bebis.

Mammaträningen hålls av certifierad MammaMage-tränare, Fia Gard, med många års erfarenhet och hög kompetens. Undersökning av magmusklerna för att upptäcka en eventuell diastas (separerade magmuskler) görs på plats, vid intresse.Certifierad Mamma Mage tränare

Vi rekommenderar att du väntar med mammaträningen tills du fått grönt ljus från din barnmorska på MVC samt gjort en efterkontroll. Sedan kan du träna hur mycket och länge du vill!

Hör av dig om du har några funderingar eller frågor!
Vi finns i Långedrag, Göteborg.

Du välja om du vill träna 4 gånger eller 8 gånger mammaträning:

8 x 75 minuter:           1500:-
4 x 75 minuter:             800:-

Giltighetstid:
4 gånger – giltigt 6 veckor
8 gånger – giltigt 10 veckor

Schema/Boka pass

PROFYLAXKURSER

I samarbete med Magplasket Majorna har vi profylaxkurser som leds av Angelica Ungerfält, diplomerad Profylaxbarnmorska.

På profylaxkursen går vi igenom födandets olika faser, tränar på andning och avslappning, testar massagetekniker, prövar ställningar som är gynnsamma för både dig och barnet under födandet. Din partner/stödperson får tips och råd för att kunna stötta dig på bästa sätt under födandet. Vi pratar även om tankens kraft, målbild samt andra mentala redskap.

Efter genomgången kurs kommer du och din partner ha fått med er bra verktyg som ni har användning för innan, under samt efter födseln. Vårt mål är att du och din partner/stödperson kommer att känna er som det bästa teamet inför ert barns födelse och att du ska föda med egen kraft och tillit till din kropp.

När under graviditeten ska jag gå profylaxkurs?

De flesta par väljer att gå en kurs runt graviditetsvecka 30-36. Då har man lagom med tid att träna hemma, förbereda sig inför förlossningen och skapa positiva målbilder. Vill ni gå tidigare eller senare så går det självklart också alldeles utmärkt.

För er skull månar vi om att ha små grupper med max fyra par per kurs för att det ska finnas tid för diskussion och frågor.

Vi erbjuder också repetitionskurser för er som redan vid tidigare graviditet gått på Profylaxkurs.

Har du/ni övriga frågor, kontakta Angelica Ungerfält: 0705-739796

Boka kurs