YINYOGA

Detta är ett skönt, avslappnande och meditativt yogapass som passar både nybörjare och dig som yogat förut. Tanken är att skapa en frizon i veckan då du tar dig tid för dig själv, att bara vara, att andas, meditera och njuta en stund.

Yinyoga är en yogaform där vi fokuserar på kroppens yinpartier, dvs. bindväv, ligament och leder. Alla rörelser utförs sittande eller liggande och vi håller samma position mellan 3-5 minuter och praktiserar samtidigt medveten närvaro i stunden.

Till skillnad från de flesta andra yogastilar låter yinyogan dina muskler slappna av helt.

Yinyoga passar alla människor och kroppar. Den har visat sig hjälpa ryggvärk, knä- och/eller nackproblem och framför allt en stressad och snabb livsstil med mycket prestation. Denna yoga öppnar sakta upp stela höfter, baksidor av ben och vader som blir smidigare och mer elastiska.

YinYoga hålls i kurs-form med 6 tillfällen i varje kurs. Klassen är på måndagar kl. 19.30 – 20.45 (75 min). Kurs nr 2 startar den 4/11. Kursledare är Lovisa Mellgren.

Boka kurs här.

Kontakta oss om du har några frågor.

MINDFULNESS

Tills vidare är Mindfulnessen inställd, men kan komma att startas upp igen. Hör av dig om du är intresserad av att vara med.

En stund för dig att landa i medveten närvaro och medveten andning i nuet. Genom lugna rörelser och tid att känna efter öka din egen kroppskännedom.

Genom mindfulness minskar oro och stressorer vilket leder till en känsla av balans i livet. En stund för dig som behöver stanna upp i nuet och få tid för återhämtning.

Mindfulness används för att öka förmågan att hantera:

  • stress
  • smärta
  • sömnproblem
  • psykiska besvär såsom ångest och depression.
  • försämrad koncentrationsförmåga

Mindfulness hålls i kurs-form med 6 tillfällen i varje kurs. Klassen är på onsdagar kl. 18.45 – 20.00 (75 min) med första start 2/10.

Kursledare är Lena Holmén.

Kontakta oss om du har några frågor eller är intresserad av att vara med i framtiden.